Veebruaris tõusis Eesti elanike usaldus mitme ministri vastu, langes peaministri oma
20.02.2024
20.02.2024
„Veebruaris kasvas usaldus mitme ministri vastu. Enim tõusis usaldus kliimaminister Kristen Michali, kaitseminister Hanno Pevkuri, siseminister Lauri Läänemetsa ja kultuuriminister Heidy Purga tegemiste suhtes,“ rääkis Kantar Emori uuringujuht Aivar Voog. „Langes Eesti elanike usaldus peaminister Kaja Kallase vastu, mida võib seostada tema meedia vahendusel toimuva vastasseisuga varasema peaministri Andrus Ansipiga,“ lisas ta.
Valitsuspoliitikute usaldusväärsuse pingereas esikohal olevat Pevkurit usaldab 35 protsenti Eesti elanikest ning teisel kohal olevalt Kristina Kallast 28 protsenti. Sealt edasi tulevad väikeste protsendipunktide vahedega siseminister Lauri Läänemets (25 protsenti), terviseminister Riina Sikkut (24 protsenti), kultuuriminister Heidy Purga (23 protsenti), justiitsminister Kalle Laanet ja kliimaminister Kristen Michal (mõlemad 22 protsenti) ning välisminister Margus Tsahkna (21 protsenti). Peaminister Kaja Kallast usaldab 19 protsenti Eesti elanikest, regionaalminister Madis Kallast 15 protsenti ning sotsiaalkaitseminister Signe Riisalot 14 protsenti. Kõige väiksem on inimeste usaldus majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo (10 protsenti) ning rahandusminister Mart Võrklaeva (9 protsenti) suhtes.
Kui vaadata Eesti poliitikas tegutsevaid inimesi laiemalt, on Eesti elanike seas kõrgeima usalduse (61 protsenti) neist pälvinud president Alar Karis.
Andmed põhinevad Kantar Emori läbi viidud üle-eestilise esindusliku valimiga uuringul, mis viidi läbi veebi teel 7.02-14.02.2024. Küsitleti 1234 Eesti elanikku vanuses 16+.
Vastajatele anti ette poliitikute nimekiri ja neil paluti hinnata, keda nad sealt usaldavad. Tegemist on Kantar Emori algatusel tehtava korduvuuringuga.
Loe ka:
– Valitsuse liikmetest usaldavad Eesti inimesed enim Hanno Pevkurit
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.