Uuringukool

Uuringute maailm on väga põnev. See ei ole üksnes numbrid ja joonised, seal taga on inimeste lood ja kogemused. Kuidas uuringud sünnivad ning mida oleks uuringutest kasulik teada kõigil, kes uuringutega kokku puutuvad, hakkamegi teile järgnevalt lühivideotes tutvustama. Sümboolselt teeme sellega algust septembrist, mil paljudes koolides üle Eesti alustavad või jätkavad oma kooliteed tuhanded lapsed, noored ning elukestvad õppijad.

1. osa: KUIDAS JÕUDA UURINGUMÕTTEST UURINGUDISAININI? 

Esimeses osas räägib käitumisekspert Anna Karolin, kuidas sünnib mõttest teha uuring edasine uuringudisain. “Minu jaoks on uuringu disainimine üks uuringute tegemise kõige põnevamaid aspekte, kuna seal on tarvis teha palju keerukaid, aga huvitavaid valikuid ja seetõttu ootame väga teie uuringumõtteid, et need siis uuringuteks vormida,” räägib Anna.

Ta avab, mis oleks uuringu tellijal kasulik eelnevalt läbi mõelda ning kuidas koos uuringu projektijuhiga jõutakse uuringudisainini. Alustuseks on vaja teada, mille jaoks on uuringut vaja ja kuidas tellija seda kasutada soovib. Edasi tuleb mõelda uuringumeetodile, sh sellele, kas oleks vaja meetodeid kombineerida. Mõni sihtrühm võib olla keerukam, sel juhul tuleb arvestada sellega kaasnevate teguritega (nt ajakava osas jne). Koos mõeldakse läbi ka andmete esitamise formaat ning ajakava. Kliendi eelarvest oleneb paljuski, millist meetodit ja disaini on võimalik kasutada. Väga kasulik on eelnevalt tutvuda varasemate uuringutega vastavas valdkonnas – siin on abiks uuringu projektijuht, aga ka tellija oma kogemuse ja teadmistega. Anna räägib sellest kõigest koos oma näidetega lähemalt videos.

2. osa: KES ON PERSOONA? 

Uuringukooli teises osas räägib juhtekspert Kristiina Saks, kes on persoonad, miks neid kasutada ja kuidas me neid loome. „Oskuslikult loodud persoona annab suurele hulgale anonüümsetele ja abstraktsetele andmetele konkreetse näo ja on heaks tööriistaks, kuidas ennast kliendi kingades ette kujutada,“ leiab Kristiina.

 

Karin Niinas

Juhataja, Kantar Emor

Tihti kipuvad hindajad määrima Y-generatsioonile pähe „unikaalseid“ omadusi, mis on tegelikkuses iseloomustanud noori inimesi läbi aegade. Ent Y-põlvkonnal on võrreldes varasematega ka eripärasid, mis tulenevad mitte mingist sünnipärasest unikaalsusest, vaid keskkonnast, kuhu on sünnitud. Ja keskkond on võrreldes 1990. aastatega vägagi muutunud.